Broszury reklamowe – jak przyciągnąć uwagę klientów?

Broszury reklamowe – jak przyciągnąć uwagę klientów?

Choć marketing i reklama w znacznej części przeniosły się do sieci, tradycyjne metody promowania działalności wciąż cieszą się dużą popularnością i efektywnością. Wśród nich zaś są m.in. broszury reklamowe.

Określane jeszcze szeregiem innych nazw, stanowią wartościowy materiał promocyjny, zawierający informację o firmie i jej ofercie. Co z kolei powinno się w nich znaleźć? W jaki sposób skutecznie przyciągnąć za ich pomocą uwagę klienta, aby ich druk przyniósł oczekiwany rezultat? Zachęcamy do lektury.

Czym są broszury reklamowe?

Wyjaśniając najprościej – to drukowany materiał, mający na celu wypromować firmę, usługi albo produkty. Jednak tak proste wyjaśnienie byłoby karygodnym niedopowiedzeniem, gdyż broszury reklamowe niosą ze sobą ogromną wartość – zarówno dla klienta, jako źródła informacji, jak i dla przedsiębiorstwa, które zdecydowało się na ich wydanie.

Nierzadko nazywa się je ulotkami reklamowymi, drukiem reklamowym lub katalogiem. Łatwo więc wywnioskować, że mogą one przyjmować formę mniejszych lub większych (obszerniejszych) książeczek, m.in. w formatach A4 i A5. Na ich kartach można znaleźć albo esencjonalne informacje dotyczące firmy, albo szereg szczegółów, jakie dana marka chce przekazać swoim klientom. Więcej o tym poniżej.

Co znajduje się w broszurach reklamowych?

Wiele zależy od kształtu broszury reklamowej, na jaką zdecyduje się reklamodawca. Może ona zawierać np. informacje wraz ze zdjęciami dotyczące najnowszej kolekcji produktów albo prezentować cały aktualny asortyment marki. W ten sposób zaprezentuje się również wszelkie usługi, jakie firma proponuje. Duże znaczenie ma jednak fakt, że z ich pomocą przedstawi się nie tylko to, co zapewniamy klientom, ale i to, kim jesteśmy.

To z kolei oznacza, że można wskazać w niej np. bliskie firmie wartości, jej misję, a także to, do kogo kieruje swoją ofertę. Treści te nierzadko przeplatają się z opisem wybranych produktów czy usług, dzięki czemu silniej oddziałuje się na emocje przeglądającego. Odpowiednia jakość i skład broszury, co zapewni dobra drukarnia, ma również niebagatelne znaczenie dla jej odbioru.

Ze względu na zróżnicowaną zawartość takich materiałów dzieli się je na kilka następujących rodzajów:

  • informacyjne (opisujące ogólne informacje o firmie wraz z danymi kontaktowymi),
  • katalogowe (prezentujące spis produktów znajdujących się w asortymencie marki),
  • produktowe, (przedstawiające konkretne artykuły z najważniejszymi danymi o nich),
  • promocyjne (zachęcające do skorzystania z aktualnych rabatów, wyprzedaży, nowości etc.),
  • sezonowe (wskazujące artykuły i ofertę związaną z konkretnym okresem),
  • korporacyjne (prezentujące działalność w kontekście jej filozofii, osiągnięć itd.).

Dlaczego broszury reklamowe są skutecznym narzędziem marketingowym?

Z jednej strony – broszury pozwalają potencjalnemu klientowi pozyskać najważniejsze wiadomości dotyczące danej firmy. Z drugiej – informują one o tym, co odbiorca może znaleźć w jej asortymencie. Takie nośniki często opatrzone są odpowiednimi grafikami – czy to zdjęciami, prezentującymi konkretny produkt w atrakcyjny sposób (przykładowo – zestaw wypoczynkowy w idealnie dopasowanym do niego wnętrzu), czy np. tabelkami z wynikami działalności jeśli reklama dotyczy spółki zajmującej się finansami czy inwestycjami.

Obraz jednak to nie wszystko. Duże znaczenie ma także treść opisowa, począwszy od tekstu reklamowego, zachęcającego do działania, po wyraźne podanie ceny. Klienci też często oczekują pewnych wartości dodanych, w tym m.in. obietnicy szybkiej realizacji zlecenia czy atrakcyjnego położenia siedziby firmy. Strony takiego katalogu stanowią więc znakomitą przestrzeń na podkreślenie swoich walorów.

Warto zwrócić również uwagę na czytelność i wygląd takiej reklamy. Musi być ona zrozumiała i atrakcyjna dla odbiorcy, a najważniejsze informacje należy odpowiednio wyeksponować. Dlatego wybór drukarni, która wykona broszury reklamowe precyzyjnie według podanego przez zleceniodawcę projektu lub sama zaprojektuje taki nośnik według oczekiwań klienta, ma ogromne znaczenie.

Rola broszur w budowaniu wizerunku marki i przekazywaniu informacji

Współcześni odbiorcy są coraz bardziej świadomi w zakresie wyboru produktów, usług i podmiotów stojących za nimi. Im lepiej więc są w stanie je poznać i im więcej dowiedzą się o ich zaletach, tym chętniej skorzystają z propozycji. Wynika to z faktu, że dane przedsiębiorstwo staje się dla nich bliższe, a co za tym idzie – bardziej wiarygodne. Takie katalogi zaś świetnie wpisują się w rolę przekaźnika informacji – efektowne wizualnie, przejrzyste, zapewniające informacje tak o samej firmie, jak i o jej ofercie, pomagają klientom bliżej ją poznać.

Jak zaprojektować broszurę reklamową?

Decydując się na druk broszur, musisz określić kilka czynników, które pomogą Ci stworzyć atrakcyjny projekt. W pierwszej kolejności więc trzeba wybrać jasny cel – co chcesz osiągnąć, wydając ją? Zaprezentować w niej swoje przedsiębiorstwo, by klienci mogli dowiedzieć się o nim samym? A może pragniesz wydać katalog przedstawiający linię Twoich najnowszych produktów? Co do zasady – cel nie musi być jeden, ale lepiej się nie rozdrabniać, dzięki czemu przekaz dla odbiorcy będzie prostszy i bardziej zrozumiały.

Następnie trzeba zaprojektować wygląd broszury reklamowej. Powinna ona być dopasowana do wizerunku firmy, dzięki czemu będzie spójnym elementem jej komunikacji z klientami. Należy pamiętać, że tyczy się to zarówno aspektów czysto wizualnych (np. zdjęć), jak i treści. Przeglądający katalog z pewnością docenią też kreatywność, wyróżniającą go na tle innych. Z drugiej strony – pamiętaj, aby kolorystyka nie była zbyt różnorodna, a czcionka była maksymalnie jednolita.

Warto pamiętać również o konkretnym przekazie. Broszura powinna przedstawiać np. najważniejsze osiągnięcia, krótko, zwięźle i atrakcyjnie opisywać produkty lub samą działalność. Zbyt długie, rozwodnione opisy mogą być przeciwskuteczne, gdyż zmęczą czytelnika. Zmotywuj go za to krótkim wezwaniem do działania.

Komu zlecić wykonanie broszury reklamowej?

Wiedząc to wszystko – pozostaje tylko dobrać odpowiedniego partnera, który wykona dla Ciebie broszury reklamowe. Jeśli potrzebna Ci drukarnia np. w Poznaniu – chętnie podejmiemy się realizacji Twojego zlecenia. Mamy bogate doświadczenie w wykonywaniu takich prac, w tym katalogów produktowych itd. Co więcej – proponujemy ekologiczne rozwiązania, co z pewnością będzie również dodatkowym atutem dla wielu Twoich klientów! Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, co możemy dla Ciebie zrobić? Skontaktuj się z nami!

Masz gotowy pomysł
lub potrzebujesz innego produktu?

Krzysztof dobierze dla Ciebie idealnie dopasowane rozwiązanie oraz przygotuje dla Ciebie atrakcyjną ofertę!

tel.: 733 779 778

    Zostaw swój numer telefonu, skontaktujemy
    się z Tobą w ciągu 24 godzin!



    Opowiedz nam o swoim pomyśle!

    Zaproponujemy dla Ciebie najlepsze – czyli najlepiej dopasowane funkcjonalnie budżetowo rozwiązanie! Jak to zrobimy?

    1

    Opowiesz nam o swoim produkcie i potrzebach

    2

    Zaproponujemy rozwiązanie dopasowane do Ciebie

    3

    Nie masz projektu? Nie przejmuj się! Przygotujemy go dla Ciebie!

    4

    Wyprodukujemy oraz dostarczymy wydruki dla Ciebie

      Zostaw swój numer telefonu, skontaktujemy
      się z Tobą w ciągu 24 godzin!



      Pytania
      i odpowiedzi

      Czy drukarnia Betmor to producent opakowań?

      Tak, Betmor to producent opakowań z tektury litej w gramaturach 250-400g/m2. Produkujemy opakowania w małych, średnich i dużych nakładach: od kilkuset sztuk dla partii próbnych czy serii limitowanych aż po masowe nakłady liczone w setkach tysięcy pudełek. Zajmujemy się również wykonywaniem nadruków na wyprodukowanym asortymencie. Doświadczeni pracownicy z naszej siedziby w Poznaniu zajmują się profesjonalnym doradzaniem i pomocą w przygotowaniu projektu.

      Czy drukarnia Betmor produkuje opakowania kratowe?

      Tak, produkujemy opakowania i pudełka z surowców typu Kraft, Twin-Kraft, Kraftliner. Ich zadaniem jest ochrona zawartości przed uszkodzeniem podczas transportu i przechowywania.

      Czy drukarnia Betmor produkuje opakowania spożywcze?

      Tak. Produkujemy również opakowania dla branży spożywczej. Duża różnorodność oferowanego asortymentu, wykorzystywanie wielu technologii oraz stosowanie surowców o różnych właściwościach umożliwiają tworzenie pudełek dostosowanych do zawartości.

      Druk katalogów, offset czy cyfra?

      W zależności od oczekiwanego przez Ciebie nakładu i efektu finalnego – dobierzemy odpowiednią technikę druku. Dla małych nakładów świetnie sprawdzi się druk techniką cyfrową na naszej nowoczesnej maszynie Ricoh 7200 w formacie SRA3. Dla dużych nakładów efektywnym sposobem drukuj jest druk offsetowy na maszynie Heidelberg SM74 w formatach do B2. Zgłoś się do nas, a doradzimy w kwestii wyboru technologii i starannie zrealizujemy twoje zamówienie.

      Na czym polega druk ekologiczny w drukarni Betmor?

      Druk ekologiczny to zarówno dobrze dobrany ekologiczny papier czy karton, ekologiczne farby jak i optymalizacja formatów i minimalizacja odpadów. Pomożemy Ci wydrukować materiały i opakowania w sposób przyjazny dla środowiska.

      Gdzie znajduje się drukarnia Betmor?

      Betmor to drukarnia zlokalizowana w Poznaniu. Nasza siedziba znajduje się przy ul. Chlebowej 16. Zapraszamy do kontaktu osobistego, telefonicznego lub mailowego. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania.

      dev